Să ne prezentăm:

AM PREGĂTIT GHETUŢELE...

Sărbătoarea Sfântului Ierarh Nicolae aduce atmosfera de sărbătoare şi  bucurie a iernii… Ne este dor de Moş Nicolae, de emoţia teribilă cu care ne pregăteam ghetuţele lângă intrare, de somnul cu emoţii şi gustul dulce al dorinţelor secrete din noaptea de dinaintea sosirii miraculoase a Sfântului, ori a dimineţii în care ne trezeam întrebându-ne dacă moşul ne-a adus dulciuri sau doar o nuieluşă. Retrăim această bucurie în fiecare an pe 6 decembrie, când sărbătorim Ziua grădiniţei, alături de cei mici şi noi cei mari redevenim pentru o zi copii trăind cu adevarat Sărbătoarea lui Moş Nicolae.  Niciodată seara nu e mai frumoasă ca atunci când îl aşteptăm, alături de copiii veseli şi nerăbdători pe moşul nevăzut. Ochii lor sunt mai plini de speranţă ca niciodată. Oare am fost cuminţi ca să-l aşteptăm pe Moş?… E limpede că fără candoare şi fără suflet de copil, nu poţi simţi mirajul acestei sărbători.

Încercăm să îi scriem moşului despre tot ceea ce am realizat întregul an, că am reuşit să fim buni şi darnici aşa cum el ne-a învăţat. Într-adevăr a fost un an cu foarte multă muncă, implicare, cu foarte multe dorinţe, dar şi cu extrem de multe realizări, oportunităţi, oameni noi care alături de prietenii vechi, au vrut să ni se alăture. Şi noi am fost alături de copiii Centrului de plasament Speranţa –Tulcea, pentru care copiii grupei mari au pregătit felicitări, daruri şi au cântat împreună colinde în Ajunul Crăciunului. Grupele pregătitoare au pregătit surprize pentru copiii din Căsuţa tip familial Cocorii I şi Cocorii II, cu prilejul Sărbătorilor de iarnă, începând cu Sărbătoarea Sfântului Ierarh Nicolae şi al Sărbătorilor pascale. Împreună  au susţinut momente artistice şi au schimbat lucrările preferate confecţionate . Ce să mai!… Sigur este loc de mai bine, dar promitem că ne vom strădui în anul ce va urma. Cu lumina sărbătorilor în suflet, încheiem acest an sperând din toată inima ca anul ce vine să ne găsească pe toţi mai prosperi, mai sănătoşi, mai buni…Vă doresc şi dumneavoastră cititorilor şi colaboratorilor noştri să vă bucuraţi de sărbătorile sfinte, să fiţi sănătoşi şi să ne vedem împliniţi la anul. Sărbători fericite!La multi ani!

 Prof. Mincu Steliana

GRUPA VOINICEILOR

ÎN AŞTEAPTAREA  LUI MOŞ NICOLAE…

 

Prima adiere de vânt şi răcoarea zilelor de septembrie a adus şi murmurul permanent  în grădiniţa noastră. Era începutul  unui nou  an şcolar şi odată cu el, pentru noi cei mai mari preşcolari din grădiniţa a însemnat frecventarea  grupei pregătitoare. Revederea a fost pe cât de gălăgioasă pe atât de plăcută. În sala de grupă ne-am regăsit jucăriile, jocurile multicolore şi toate celelalte obiecte dragi nouă. Cu fiecare zi am început să ne reamintim de activităţile noastre care ne făceau mare plăcere. Aşa se face că în unele zile suntem nerăbdători să cercetăm lumea înconjurătoare căci numai astfel putem învăţa şi cunoaste cât mai multe. Dar că aceste activităţi să fie cât mai interesante doamnele educatoare ne-au dus la plimbare pentru a observa oraşul şi multe alte obiective importante.În plimbările noastre am fost şi în vizită la Centrul Ecoturistic Delta Dunării unde am avut ocazia  să  ne îmbogăţim cunoştinţele despre păsările din deltă şi ne-am bucurat de ambientul deosebit al acvariului, unde am putut observa şi admira o varietate de specii de peşti. Vizita noastră este una din acţiunile ce se vor desfaşura  cu Centrul Ecoturistic Delta Dunării în urma acordului de parteneriat încheiat cu aceasta instituţie. Aceasta  ne-a reamintit că la grupa mare am desfaşurat lunar activităţi  interesante la ARBDD Tulcea, unde am descoperit mirifica lume a Deltei Dunării. Acţiunile au făcut parte din Proiectul educaţional demarat pe parcursul  grupei mari şi finalizat cu obţinerea  premiului special pentru lucrările realizate în cadrul activităţilor de evaluare a Proiectului.

Colaborarea permanentă cu ISU Delta Tulcea ne-a dat posibilitatea să participăm la acţiunea de evacuare în caz de cutremur. Sub îndrumarea directa a doamnelor educatoare şi a pompierilor am învăţat care trebuie să fie atitudinea nostră în astfel de situaţii şi cât de importante sunt aceste acţiuni .

În zilele mohorâte, când nu ne-am putut juca afară ne-am amintit de plăcerea de a  ne exprima pictând şi am început a zugrăvi în culori calde şi blânde aspecte  din natură sau scene din poveste. Este modalitatea prin care ne antrenăm pentru viitoarele concursuri de pictură şi colaj. Chiar dacă printre premianţii concursurilor de anul trecut nu se numară toţi copiii  grupei asta nu ne impiedică să ne mândrim cu cei câştigatori:

1.Concursul local ” Sărbătorile de Paşti”

premiul  I - Sărăcin Maria

premiul II - Ţincoca Luca

premiul III – Dore Erika

2.Concursul naţional “Buchetul de flori”(28.05.2011)

premiul I-Hruşca Livia, Bercu Andra, Ţincoca Luca;

premiul II-Gugoaşă Raluca

menţiune-Gugoaşă Roxana

Susţinerea financiară a părinţilor ne dă posibilitatea să ne înscriem la diferite concursuri la nivel naţional. Astfel la Concursul naţional “Cu Europa la joaca” desfaşurat în noiembrie 2011 am obţinut numeroase premii şi mulţi au fost copiii cu rezultate deosebite dar şi cei care au obţinut un punctaj mai mic au înţeles că trebuie să fie mai atenţi în timpul acestor competiţii. Dintre premianţi îi amintim pe cei cu punctaj maxim care au obţinut premiul I – Paraschiv Gabriela, Safca Mihai Daniel, Sărăcin Maria, Avram Daria, Paraipan Gabriel Mihai, Zainea Alex, Ciocan Laura Ioana.

În fiecare săptămână în cadrul celor două activităţi opţionale învaţăm cum trebuie să protejăm natura, care trebuie să fie conduita noastră, pentru a contribui la ecologizarea mediului, pentru a trăi într-un mediu curat. În acest sens am demarat un parteneriat cu Grădina botanică unde vom desfăşura acţiuni practice începând cu anotimpul primavara.

Noul an şcolar a însemnat şi reluarea activităţii opţionale de gimastică ritmică. Munca susţinută de la grupa mare a făcut ca participarea echipei VOINICEILOR la Olimpiada Naţională a Sportului Şcolar să fie apreciată cu premiul I. Bucuria a fost maximă şi dorinţa ca anul acesta să căştigăm marele premiu  ne stimulează în fiecare zi.

Pentru părinţi, în semn de mulţumire, ne pregătim să le oferim un program deosebit cu prilejul Sărbătorilor de Crăciun aşa cum le-am oferit şi cu alte ocazii, cum ar fi serbările desfăşurate la Clubul veseliei. La invitaţia doamnei Cernamoriţ S. ne-am bucurat de un ambient deosebit atât în cadrul acestor serbări dar şi în timpul acţiunilor lunare sponsorizate de către aceasta, la Clubul veseliei.

Fiecare zi petrecută în grădiniţă înseamnă altceva, aşa se face că multe din poeziile sau poveştile audiate cu mare plăcere sunt transpuse în scenă de noi cei mici, prin dramatizările din grupă, sau de numeroasele trupe de teatru ce ne vizitează grădiniţa. Cu mare plăcere ne amintim  de spectacolul “Greierele şi furnica”. Cu mare drag îl aşteptăm pe cel care ne încântă cu spectacolele şi cântecele sale în fiecare an de Ziua grădiniţei  – Teatrul Leo  din Constanţa.

Doamnele educatoare Mincu Steliana şi Uzunia Măriuţa ne-au mai pregătit o surpriză: pentru că tot din toamna viitoare vom merge la şcoală, ne-au invitat să cunoaştem şcoala şi să aflăm câteva din tainele şcolarilor. Noi prichindeii grupei pregătitoare şi elevii clasei a-IV-a vom desfaşura activităţi împreună. Una din aceste acţiuni urmează a se desfaşura în săptămâna destinată activităţilor extracurriculare  denumită “Şcoala altfel”, în perioada 2 – 6 aprilie 2012, când şcolarii clasei a-IV-a de la Şcoala Alexandru Ciucurencu vor veni la noi în grădiniţă pentru a desfaşura activităţi educative şi distractive.

Planurile nostre sunt multe iar din cele relatate v-aţi dat seama că merităm atenţia şi dragostea voastră. Noi copiii grupei pregatitoare va dorim:

“ Că anul ce vine să vă fie mult mai bine

 Să aveţi multă sănătate şi spor la toate  “

Prof. inv prescolar Mincu Steliana

Educ. Uzunia Maria

Grupa Albinuţelor

În anul şcolar 2011 – 2012 am primit spre instruire şi educare un număr de 25 de albinuţe conduse de doamnele educatoare Iorgu Maria şi Trifanov Ana Valentina.Grupa Albinuţelor a păşit pragul grădiniţei noastre cu mai multă dragoste, cu dorinţa de aface lucruri bune, frumoase, interesante.

Deoarece fiecare copil este diferit, lucru care îl face să fie special, există câteva lucruri esenţiale comune tuturor copiilor. Ei au nevoie de dragoste, de securitate, de hrană bună, de sprijinul nostru ca să se dezvolte armonios şi să înveţe. Dezvoltarea intelectuală şi morală a copilului depinde de modul în care noi, adulţii, ştim să-i susţinem, să-i călăuzim de mici, pentru a-şi făuri propriul destin. Este motivul pentru care ne preocupăm, încă de la vârsta preşcolarităţii, să-i sprijinim în a se afirma, fiecare în parte, cu individualitatea  sa. Suntem convinse că fiecare preşcolar, mai ales la vârsta  aceasta, a inocenţei, are o stea a sa, care va străluci, mai devreme sau mai târziu. De noi, adulţii, educatoare şi părinţi, depinde, de fapt, cât va străluci fiecare ,,steluţă”.

Pornind de la premiza că albinuţele se află la vârsta ,,De ce –urilor,, am considerat  că pe lângă activitatea obligatorie organizată şi desfăşurată în grădiniţă să derulăm şi activităţi extracurriculare interesante, pentru a le satisface dorinţele şi interesele copiilor. Astfel, am încheiat parteneriate educaţionale cu Muzeul Delta Dunării, Clubul Veseliei, Teatrul Leo din Constanţa.

În urma parteneriatului încheiat cu Muzeul Delta Dunării, copiii au fost invitaţi să cunoască lumea mirifică a păsărilor şi animalelor din Rezervaţia Biosferei Delta Dunării, precum şi lumea peştilor din deltă, din mări şi din oceane. Copiii au fost încântaţi de ceea ce au descoperit  la muzeu, precum şi de activitatea practică derulată acolo, ce a avut ca temă ,, Păsările din ţara noastră,,. Au fost plăcuţi impresionaţi de tot  ce au văzut şi de aceea şi-au exprimat dorinţa de amai vizita cât mai curând muzeul.

La sfărşitul anotimpului toamna am invitat un teatru de păpuşi, care ne-a prezentat o piesă interactivă numită ,,Greierele şi furnica,,.Copiii au avut ocazia, astfel, să-i evalueze cunoştinţele acumulate despre anotimpul toamna, cântând şi recitând cântece şi poezii învăţate în cadrul proiectului tematic ,,Toamna cea bogată,,.

Deoarece muzica şi dansul sunt activităţi care plac foarte mult copiilor, ajutându-i să se relaxeze, să-şi exprime sentimentele şi să-şi formeze un corp frumos şi sănătos am organizat şi defăşurat mai multe dansuri tematice pe gustul copiilor pe care le vom prezenta părinţilor cu ocazia Serbării de Crăciun.

Mulţumim ajutorului acordat de către părinţii copiilor din Grupa Albinuţelor pentru achiziţionarea unei table magnetice şi a unui birou în sala de grupă.

Putem susţine că preşcolarii se identifică cu ,, Scufiţa Roşie”, ,, Alba ca Zăpada şi cei 7 pitici”, ,, Fata babei şi fata moşului”, iezii din ,,Capra cu trei iezi” sau oricare din personajele care, de generaţii întregi, leagănă copilăria celor mici. Sunt cu adevărat isteţi, manifestând o curiozitate specifică vârstei, interesându-se de tot ceea ce se întâmplă în jurul lor.

 

 

  Prof. inv. presc. Trifanov Ana Valentina

Educ. Iorgu Maria

 

       GRUPA   PITICILOR  VESELI

 

               A mai trecut un an de grădiniţă şi ne amintim cu drag de grupa mijlocie, pentru că a fost un an plin de evenimente, din care am avut multe de învăţat. Am participat la lansarea cărţii “Puiul moţ”, organizată la Palatul copiilor Tulcea şi  cu sprijinul părinţilor la  spectacole şi piese de teatru interactive precum: “Oac!Oac! Zdup în lac!”, “Caruselul poveştilor”, “Ciuboţelele ogarului” şi “Păcăliţi de vulpe”.

               Cu multă seriozitate ne-am pregătit pentru “Târgul de primăvară:  Mărţişoare- Mărţişoare”, confecţionând felicitări şi mărţişoare. Munca noastră a fost răsplătită, am câştigat primii noştri bănuţi munciţi. Am vrut să ne cumpărăm un dvd-rom, dar ni l-a oferit un tătic, şi îi mulţumim pe această cale d-lui Caraignat, aşa că ce ne puteam lua noi din bănuţii noştri dacă nu jocuri şi jucării.

            Suntem noi piticii veseli, dar şi isteţi, aşa că, tot cu sprijinul părinţilor, am participat la concursul international “Cu Europa la joacă……Europrescolarul” – ediţia noiembrie 2010  în cadrul căruia am obţinut 10 premii I şi 6 premii II   şi ediţia martie 2011 în cadrul căruia am obţinut 11 premii I şi 5 premii II;  la concursul naţional “Piticot”- ediţia mai 2011 în cadrul căruia am obţinut 13 premii I şi 4 premii II.

             Dacă tot ne place să pictăm, am participat cu o lucrare colectivă de creaţie plastica şi decorativă şi am obţinut premiul I la concursul naţional “Sărbătoarea Paştelui în ochii Copiilor” organizat de către Institutul de Cercetări Eco-Muzeale Tulcea, Muzeul de Artă Populară şi Biblioteca Judeţeană “Panait Cerna” Tulcea.

            Am învăţat cântece şi poezii, ne-am costumat şi, ca nişte adevăraţi actori am prezentat programe artistice pentru cei dragi.

            Şi după atâta muncă, meritam şi noi puţină relaxare, aşa că am plecat împreună cu toţi prietenii noştri din grădiniţă  la Mănăstirea Celic Dere, într-o frumoasă zi de 1 iunie. Acolo, ce puteam să facem? Am vizitat mănăstirea, am observat fazani, am admirat frumuseţile pădurii, am alergat ca iepuraşii, am zburat ca fluturaşii, şi ne-am întors acasă fericiţi şi frânţi…..

           Am crescut, suntem mai năzdrăvani dar jocul este, în continuare, activitatea noastră preferată.

          Ne place să lucrăm: să modelăm, să ascultăm poveşti, să pictăm.

         Dar suntem grupa mare, de aceea şi planurile noastre sunt măreţe. Cu sprijinul părinţilor vom participa la multe concursuri pentru a ne face cunoscuţi prin isteţimea şi creativitatea noastră. Ne vor fi de mare ajutor opţionalele noastre “Pictura mai mult decât o joacă” şi “Matematica distractivă”. În cadrul parteneriatului “Natura, prietena mea” încheiat cu “Centrul Muzeal Ecoturistic Delta Dunării- ICEM Tulcea  mergem să vizităm şi să desfăşurăm activiţăţi educative în cadrul Centrului Muzeal Ecoturistic Delta Dunării  şi o dată pe lună vom merge  într-un spaţiu special, amenajat pe gustul nostru, la  “Clubul veseliei“ .

           Aceştia suntem noi cei de la grupa piticilor veseli şi venim cu mare drag la grădiniţă!

 Prof. inv presc. Nichitov Cornelia

Prof. inv. presc. Popovici Carmen

 

INCURSIUNE ÎN GRUPA MIJLOCIE

 

Un reportaj văzut la tv, cu câţiva copii merituoşi, mi-au transformat pasiunea pentru creşterea şi educarea celei mai tinere generaţii, într-o mare speranţă de viitor, ce pare să nu aibă nimic spectaculos, dar foarte firesc, acum la ceas de sărbători când număram numai o lună până la finele anului 2011. Ei bine, cred că a venit vremea ca “grupa piticilor”de anul trecut să se laude că alături de doamnele lor educatoare, învaţă pe “terenul de joacă” lecţia sociabilităţii, a responsabilităţii, a disciplinei liber consimţite, a prieteniei şi colegialităţii; şi nu în ultimul rând, mulţi dintre ei vor face performanţe, avându-i susţinători şi protectori neobosiţi –părinţii. Dar până una-alta, ne întoarcem cu gândul la grupa mijlocie ce a crescut şi-şi doresc să facă mai mult, pentru că acum au încredere în ei deoarece în anul şcolar 2010-2011 participând la concursul naţional “Buchetul de flori” au obţinut locul întâi pe judeţ următorii copii: Lisavencu Adriela, Mocanu Ioana, Andrei Mihai, Ichimescu George şi Lesnic Robert.

Am profitat de parteneriatul cu Nemo-Land unde ne-am dezvoltat abilităţile fizice şi am făcut cunoştinţă cu nemuritoarele poveşti ca “Scufiţa Roşie”, “Peştişorul de aur”, “Motanul încălţat”, etc. Este şi locul unde am participat la serbarea de sfârşit de grupă mică.

Ca şi anul trecut, anul acesta şcolar am continuat parteneriatul cu Nemo-Land şi am început un nou parteneriat cu Centrul Muzeal Ecoturistic “Delta Dunarii”cu denumirea “Natura, prietena mea” prin care copiii învaţă să iubească natura, să se simtă bine in mijlocul ei, să se minuneze în faţa spectacolului mereu schimbător al lumii, devenind protectorul ei.

În cadrul grădiniţei am sărbătorit zilele onomastice ale copiilor, ziua grădiniţei, unde am participat la un grandios spectacol de muzică şi dans prezentat de trupa “Leo” din Constanţa.

Acum câteva săptămâni , la prima ediţie a concursului naţional “ Cu Europa…la joacă”- Europreşcolarul grupa mijlocie, dintr-un număr de 24 de copii participanţi – 18 copii au luat locul intâi şi 6 copii locul doi.

Avem speranţa că alături şi împreună cu părinţii, grupa mijlocie şi doamnele lor educatoare vor reuşi să le deschidă calea spre cunoaştere şi succes.

 

 

Educ. Gănescu Cecilia

Educ. Tudor Victoria.

 

 

               Grupa  „ Iepuraşilor  isteţi”

Se  făcea  că  o  grupă  de  25  „iepuraşi  isteţi”  au  părăsit  cuibul  mamei  şi  au  început  o  lungă  călătorie…. Timizi, cu  ochii  lăcrimând,  cu  paşi  şovăitori,  au  deschis o  „poartă”…

Năsucurile ” cârne”  sau  „în  vânt”  au  mirosit    parfum de  crăiţe,  tufănele, crizanteme  şi  „iepuraşii”  au  mai  făcut  câte  un  pas…şi  încă unul. Au  zărit  nisip, ,leagăne , balansoare; au  închis  ochii  şi  s-au  văzut  legănaţi  de  acestea  în  adierea  caldă  a primelor  zile  de  septembrie. Au  mai  făcut  încă  câte  un  pas  şi cu mâinile tremurânde  au  deschis  o „uşă”…

Ochii  umezi  au  devenit  nişte globuri  de  cristal  scânteietor…Oare  ce se  ascunde înăuntru?

Au  găsit  nişte   dulăpioare  unde  şi-au  lăsat hăinuţele  de  stradă,  au  urcat  apoi  nişte  scări  micuţe  si lucioase, iar  frica  de  a  nu  păşi  în gol  a  pus  stăpânire pe  trupuri .

„-Nu  vă  fie  teamă,  vă  ajutăm  noi!” s-au auzit  nişte  voci  tremurânde  de  aceeaşi  emoţie  a  primei  zile  ,  şi  spre  „iepuraşi’  s-au  întins  nişte  braţe…”Isteţii”  au  mai  deschis  o  uşă  şi atunci  au  descoperit  un „ univers”:  păpuşi,  cărţi,  flori,  personaje  din poveşti  parcă  gata  sa  dezvăluie  cine sunt, maşinuţe de toate mărimile,  cuburi  şi  …multe  scăunele  şi  măsuţe”’Ce  vom face  noi  aici?”  par  a  spune  cele  25  de ‚” boticuri” .”Cine  ne  va  susţine  să  nu ne  rătăcim  şi să  regăsim  iar  surâsul  mamei  şi  braţele  ferme  ale  tatălui?”

In  faţa  lor, a  „  iepuraşilor’  stau  două  „doamne”…parcă  seamăna  cu  mama,  sau  mătuşa  sau  bunica…

-„Bine  aţi  venit  la  noi!”…haideţi dragi copilaşi  să  continuăm  călătoria  împreună…Aici  vom  descoperi,  vom  învăţa,  ne  vom  bucura  sau  întrista  împreună,  dar  ne  va fi  bine!-spun  cele  două  doamne.

Nesiguri,  dar  curioşi,  fiecare  „iepuraş”  s-a  aşezat  pe  scăunel  şi  a  ascultat  primul cântec,  prima poezie,  prima  poveste   spuse  de  cele  care  s-au   numit  „educatoare” şi  pe  care  noi  le-am  numi  „primii  nostri  ghizi” dintr-o  lungă  călatorie. De  aici,  drumul   a  început  să  devină  mai  clar,  paşii  mai  siguri. Acum  au  aflat  că nimeni  nu  face nimic singur,  fiecare  este  susţinut de   doamnele  îngrijitoare, (şase  la  număr)   de  o doamnă  asistentă;  că  de  hrană  se  ocupă o  doamnă administrator  şi  două  doamne  bucătărese;  că  vor fi  corectaţ  în  vorbire  de  o  doamnă logoped  şi  că uneori  vor  fi consiliaţi de  o  doamnă  psiholog  care  şi  conduce  grădiniţa.

Nu  s-a sfârşit bine  toamna  ,  că  cei  25 „iepuraşi”  au  devenit  mai  „isteţi”:  au  descoperit centrele  de  interes  unde  se  pot juca  fel  de fel de jocuri (Joc  de  rol  şi  Casa  păpuşii),unde  pot  afla  lucruri  noi  despre  natura (ŞtiinŢa),unde  pot  învăţa  poezii şi  poveşti (Biblioteca), unde pot  pătrunde în lumea  culorilor  şi  a  muzicii (Arta), unde  pot  construi  cu  materiale  diverse (Construcţii), unde pot  manipula  diferite  jetoane  şi  imagini (Joc de  masă).

Au  devenit  buni  prieteni, au  început  să  se  ajute  intre  ei, se repectă  mai  mult,  nu  se  mint,  au  început  să  se  dorească  pentru că  au respectat  şi au  înţeles  regulile  grupei  .

Au  aflat  că  şi  ei  trebuie să   muncească  , să  gândească,   că pot deveni  mai  buni  dacă ascultă  muzică, dacă  dansează,   cântă ,  că  sunt   mai  sănătoţi  dacă  fac gimnastică  şi sport; că  se  inţeleg  mai  bine  între  ei  dacă  vorbesc  corect,  că  pot  bucura  parinţii  în  fiecare  zi  dacă  spun  o  poezie,  un  cântec,  o  poveste  sau  dacă  folosesc  mai des  întrebarea:  „de  ce?”.Împreuna   au  descoperit  că  se  pot  bucura  la  aniversarea  unui  coleg  sau  ne  putem  amuza  în  timpul  vizionării  unui teatru  de păpuşi  sau marionete.  Aici  au  aflat  „iepuraşii”  că  pot  explora  si  alte  locuri: grădina,  curtea  ,sala de  joc ,  sala  de  creaţie , dar şi  că  putem merge  împreună  în  siguranţă   la  Clubul   de  joacă „Nemoland”   unde  putem  desfăşura  activităţi  educative in cadrul proiectului  educaţional  „Basmul,  formator de  comportamente  pozitive”.

Acum  trăiesc    emoţii  profunde  aşteptându-l  pe  Moş  Nicolae,  apoi   pe  Moş Crăciun   şi  pentru  că  vom sărbători  în  curând  Ziua  grădiniţei .  Aşteptând  marile  sărbători  cu  nerăbdare  am  confectionat  împreună  câteva „ podoabe’” ‚  pentru  a  avea  clasa  pregătită  de  sărbătoare  şi  pentru  a  găsi  „ moşii”  mai  uşor  „  cuibuşorul”  nostru.

Şi  călatoria  „iepuraşilor”  continuă  ….ce  va  urma?   …Haideţi  să  fim  „martorii”  dar  şi  „partenerii”  în  aceasta  călătorie  a  lor, a ” iepuraşilor”!  Noi,  educatoarele  suntem  pregătite  saă  continuăm   impreuna   şi  vrem  sa  fie  una  frumoasă  şi  plăcută  ,  cu  peripeţii  şi  ghiduşii,  cu  drumuri  line,  dar  şi  cu  văi,  cu  dealuri  şi  cu  munţi!  Dar  întotdeauna  vom avea  cu  noi  soarele,  căldura  şi  lumina  lui  şi  multă  perseverenţă  şi  răbdare!

Şi  să vă  mai spunem  ceva:  călătoria  aceasta  nu  se  va  sfârşi  aici  în  universul  unic  al  grădiniţei ,  ci  va continua  ….Şi    noi  promitem  că  vom  încerca  să  vă  uşurăm  călătoria!

Mulţumim şi  succes!

                      Educ. Iliescu Dumitra

                    Prof. inv. presc. Berechet Ecaterina

 

GRUPA FLUTURASILOR

SCRISOARE CĂTRE MAMA MEA

DRAGA MEA MĂMICĂ,

 

Eu am împlinit trei ani şi împreună cu tine, am intrat cu paşi sfioşi pe poarta grădiniţei. Acum sunt în grupa mică- FLUTURAŞII. Nu ştiam ce înseamnă cuvântul GRĂDINIŢĂ. Am crezut că înseamnă o grădiniţă de flori, o grădiniţă de legume, dar cu timpul, am înţeles cum este să ai prieteni, colegi de joacă, să înveţi  jucându-te lucruri noi, să cânţi, să dansezi, să trăieşti copilăria alături de prieteni şi de doamnele educatoare, căci fără prieteni nu se poate.

Cu toţi, am observat florile de toamnă, am cumpărat fructe şi legume de la piaţă, am participat laCONCURSUL NAŢIONAL VOINICELUL,

la CONCURSUL INTERNAŢIONAL EUROPREŞCOLARUL, de unde ne-am întors cu braţele pline de premii. Nu mai plâng după mama, deşi o iubesc la fel de mult, dar am început să mă simt bine atât la aniversările colegilor cât şi la acţiunile organizate la Muzeul DELTA DUNĂRII sau la Clubul de joacă NEMO LAND. Acum îmi place grădiniţa, mai ales pentru că aici am găsit un loc minunat şi pot să iau parte la activităţi diverse. Chiar săptămâna aceasta m-am distrat cu teatrul GREIERELE ŞI FURNICA.

Îţi mulţumesc draga mea mămică pentru că m-ai adus la grădiniţă şi pentru că mă înţelegi şi mă susţii în toate acţiunile mele.

Aş dori, de acum înainte, deoarece nu mai sunt cocuţă, să-mi permiţi să am şi eu independenţa mea, ca să pot să mă dezvolt, să-mi crească aripile normal. Te rog mult, lasă-mă să-mi şterg nasul, să mă îmbrac, să mă încalţ singur. Chiar dacă îmi închei nasturii greşit, sau dacă-mi pun încăltămintea invers, nu te supăra pe mine, căci promit că data viitoare o voi face corect.

Am vrut să ştii toate acestea din scrisoarea mea pentru că nu întotdeauna ai timp să mă asculţi. Te iubesc şi-ţi mulţumesc pentru înţelegere.           SEMNEAZĂ,  al tău fluturaş din Grupa mică.

  Prof. inv. presc. Petrichei Liliana

Educ. Rotaru Florentina

 

Motto:„Felul în care părinţii îl tratează pe copil,  formează

la acesta un anumit mod de a percepe lumea”   Alfred Adler

 

FORMĂM O ECHIPĂ: PĂRINŢI, COPII, EDUCATORI

Părinţii sunt principalii responsabili de formarea noastră ca indivizi. Studiile efectuate de specialişti au stabilit că :

*abordarea experienţelor de viaţă

*capacitatea de a depăşi greutăţile

*nivelul competenţelor şi, mai ales

*gradul de încredere pe care îl avem în noi înşine

*capacitatea de comunicare  şi interacţiune umană

depind de  felul în care ni s-au format în copilărie anumite imagini despre capacităţile şi potenţialul nostru, despre ceea ce suntem şi ceea ce am putea deveni.

Orice părinte îşi doreşte să aibă un copil inteligent, sociabil, necomplexat, cu o bună imagine de sine. Însă nu toţi copiii ajung să gândească şi să acţioneze aşa cum şi-ar dori părinţii  lor, pentru că nu toţi au fost educaţi în această manieră şi nu toţi au fost receptivi în aceeaşi măsură la modelul socializant impus. În acest sens, sunt copii care :

-se adaptează fără probleme majore;

alţii  întâmpină dificultăţi temporare şi eşecuri, cu stagnări, dar în final cu reveniri ;

-eşuează în demersul adaptativ,  începând cu ciclul preşcolar şi continuând mai târziu la şcoală, nu reuşesc să intre în ritmul programului, au tulburări de comportament, aceasta ca urmare a condiţiilor familiale deficitare, dezorganizate şi nestimulative, a maturităţii psihice insuficiente sau şi a tulburările de limbaj , care îi afectează comunicarea.

Iată câteva sfaturi care  pot sprijini părinţii:

*    Ai răbdare şi fii sincer cu copilul tău.

*   Spune-i mereu  că ai încredere în el.

*   Impune un sistem de reguli care să fie respectate:ce e voie şi ce nu, ce e bine şi ce nu e.

*   Evită critica excesivă, comentariile umilitoare, bătaia de joc la adresa şi în prezenţa lui.

*   Evită calificativele negative date copilului  (leneş, prost, egoist etc.).

*   Subliniază micile succese ale copilului pentru a-i creşte încrederea in forţele proprii.

*   Conştientizează nevoile copilului, atât fizice cât şi sufleteşti, ce-i place şi ce nu.

*Nu căuta să-l faci dependent de tine, lasă personalitatea să i se dezvolte liber, nu-l sufoca.

*   Evită să fraternizezi cu “inamicul” în cazul în care copilul  crede ca a  fost nedreptăţit.

*   Oferă-i  posibilitatea de alegere şi respectă-i dorinţele, când sunt justificate.

* Nu folosi prea mulţi termeni de alint sau, eventual, nu lăsa să-ţi scape expresii „picante”căci tu, ca părinte, eşti modelul lui de exprimare, iar el te va imita şi le va repeta.

* Nu folosi copilul ca pe „coşul de gunoi” pentru a vărsa în el tensiunile şi nervii  acumulaţi de tine în contactul cu alte persoane adulte. Se va crea „efectul bumerangului”: copilul se va agita, va isteriza, chipurile fără motiv  şi tu vei suferi, în final.

* Când nu te simţi bine, fizic sau emoţional,  evită să-l ţii prea mult şi aproape de tine: poţi să-i transmiţi starea ta, iar el, nevinovatul, va suferi,  poate mai mult decât tine..

* Nu folosi copilul drept martor al disputelor tale cu partenerul sau rudele; nu-i otrăvi sufletul cu resentimentele tale, căci şi aşa, viaţa nu îl va răsfăţa mereu.

 * Copilul,  ca să fie fericit, are nevoie de puţine jucării, dar  de multă dragoste  şi atenţie.

Poate astfel, sarcina îngrijirii şi educării copilului  tău să devină mult mai plăcută.

Logoped, prof. VILCEA PAŞA

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>